نوآوري هاي دنياي تلفن همراه


 






 

گوشي دو تکه Liteon
 

Magnet Liteon از دو قسمت مجزا تشکيل شده که توسط يک مگنت به هم متصل مي شوند. اين گوشي داراي يک صفحه خورشيدي است که تمامي انرژي مورد نياز آن را تامين مي کند و يک صفحه نمايش OLED دارد که جاي قرار گرفتن آن روي گوشي به دلخواه کاربر قابل تغيير است.
دو تکه يا دو قسمت اين گوشي به راحتي از هم قابل تفکيک و قابل اتصال است به شرطي که کاربر فراموش نکند تکه هاي جدا شده را کجا قرار داده است. اين گوشي هنوز به مرحله توليد انبوه نرسيده و جزئيات بيشتري درباره آن منتشر نشده است.

گوشي مجهز به دوربين ديد شب
 

سامسونگ اولين گوشي خود را که داراي دوربين 3مگاپيکسلي با قابليت عکسبرداري در مکان هاي تاريک است با نام SCH-W760 عرضه کرد. دوربين اين گوشي به اشعه مادون قرمز حساس بوده و به همين دليل قابليت عکسبرداري در محيط هاي تاريک را نيز براي کاربر فراهم مي کند. ساير امکانات اين گوشي قابليت دريافت DBM، بلوتوث، صفحه نمايش 2/8 اينچي و ديگر قابليت هاي گوشي هاي امروزي است.

گوشي آب نبات سامسونگ
 

از قابليت هاي اين گوشي آن است که امکان پخش موزيک مورد علاقه کاربر را از طريق هدست و هدفون هاي مجهز به بلوتوث سازگار فراهم مي کند. C665 از ظاهري ظريف برخوردار است و از امکانات آن مي توان به اين موارد اشاره کرد:
صفحه کليد کامل و پيشرفته QWERTY با کاربرد آسان براي نگارش پيام هاي متني و فوري، سيستم عامل ويندوز موبايل 6/1، دسترسي سريع و آسان به ايميل، تقويم ها و آدرس بوک ها، دسترسي سريع له وب از طريق مرورگر اينترنت اکسپلورر، صفحه نمايش 2/6 اينچي QVGA با تفکيک پذيري 340×320 پيکسل، دوربين 2مگاپيکسلي با قابليت فيلمبرداري و حافظه داخلي 150 مگابايتي C665.

گوشي مقاوم و ضد آب
 

شر کت سونيم يکي از مقاوم ترين گوشي هاي تلفن همراه را با نام SonimP310 به بازار عرضه مي کند. اين شرکت بيشتر گوشي هاي تلفن همراه مقاوم ديگر از جمله XP3.20 را به بازار معرفي کرده بود.
گوشي جديد سونيم از سري گوشي هاي بادوام و مقاوم در برابر ضربه، گرد و غبار، لرزش، آب و رطوبت، آلودگي و حرارت بالا است. سونيم داراي قابليت Push-to-Talk و پشتيباني سرويش GSM است.
اين گوشي 500 دلاري داراي قابليت ها و سيستم هاي گوناگون از جمله صفحه نمايش 2/5 اينچي 65 هزار رنگ با رزولوشن 160-128 پيکسلي، فناوري بلوتوث و پشتيباني از سرويس GSm با فرکانسهاي 900-1800-1900 مگاهرتز است.

اولين گوشي لمسي موسقايي موتورولا
 

موتورولا اولين گوشي لمسي خود با قابليت موسيقايي از سري ROKR موسوم به ZN50 را به بازار عرضه کرد. اين گوشي داراي صفحه نمايش لمسي 3/2 اينچي TFT است و از وضوح تصوير 240 در 437 برخوردار است.
از ديگر ويژگي هاي اين گوشي مي توان به دوربين 3مگاپيکسلي بازوم خودکار، دريافت کننده GPS و بلوتوث استريو HSDPA اشاره کرد. ميلي آمپري است. همچنين از فناوري T-DMB2 TV براي پخش برنامه هاي تلويزيوني پشتيباني مي کند.

گوشي جديد Mio Amber
 

کمپاني Mio Technology علاوه بر توليد سيستم هاي مسيريابي GPS، اين بار محصول جديدي را ارائه داد که يک گوشي ويندوز موبايل تحت عنوان Mio Amber است.
با اينکه اين گوشي تاکنون به طور رسمي معرفي نشده است، اما از ويژگي هاي آن مي توان به صفحه نمايش لمسي 3/61 اينچ WVGA، مسيريابي GPS، تکنولوژي برطرف کردن نويز و دوربين 5مگاپيکسل اشاره کرد.

جت سامسونگ مي آيد
 

گوشي jet سامسونگ از همه گوشي ها، هوشمندتر است و انتظار مي رود که در بيش از 70 کشور سراسر دنيا در دسترس کاربران قرار گيرد. سامسونگ اعلام کرده که تاکنون دو ميليون دستگاه از اين گوشي را پيش فروش کرده است. اين دستگاه از ويژگي هاي پيشرفته برخوردار است. از ويژگي هاي گوشي جت مي توان به صفحه نمايش 3/1 اينچي با پشتيباني از 16 ميليون رنگ و وضوح تصوير WQVGA و پردازنده 800MHZ که اين گوشي را به يکي از پرسرعت ترين گوشي هاي کاملاً لمسي تبديل مي کند، اشاره کرد.دوربين 5مگاپيکسلي و دريافت کننده GPS از ديگر امکانات اين گوشي است.

گوشي همه کاره ايراني
 

نسل جديدي از تلفن همراه ساخت ايران راهي بازار داخل کشورمان شد. اين گوشي هفتمين مدل گوشي تلفن همراه ساخت داخل است که نسبت به قيمت، امکانات و تنوع با ساير گوشي هاي اين شرکت تفاوت زيادي دارد. گوشي داراي قابليت استفاده از دو سيم کارت هم زمان، دوربين عکاسي و فيلمبرداري با وضوح بالا، حافظه 4گيگابايت، بلوتوث ورژن2، صفحه نمايش رنگي، زبان فارسي و انگليسي، تغيير صدا، قفل SMS، منوي آسان، قيمت اين گوشي جديد 49 هزار تومان است و داراي 10 سال خدمات پس از فروش (شرکت کننده) است. متقاضيان براي خريد اين گوشي مي توانند با مراجعه به سايت سازنده www.FENERALLUXE. com نسبن سفارش گوشي تلفن همراه مورد نظر اقدام کنند.

گوشي از جنس تفلون!
 

HTC محصولات مختلفي را راهي بازارهاي سراسر جهان کرده است. از جمله اين محصولات مي توان گوشي جديد با نام Hero را نام برد.
Hero صفحه کليد خروجي و سخت افزاري ندارد، اما جاي هيچ نگراني نيست چرا که با وجود سيستم عامل آندرويد 1/5، اين گوشي به صفحه کليد نرم افزاري از نوع QWERTY مجهز خواهد بود. از جمله قابليت هاي ديگر اين محصول مي توان به اين موارد اشاره کرد: صفحه نمايش 3/2 اينچي لمسي با تفکيک پذيري 480×320 پيکسل که اثر انگشت نيز روي آن باقي نمي ماند، دوربين 5 مگاپيکسلي، روودي صوتي 2/5 ميلي متري، اينترفيس نرم افزاري جديد، Rosie لقبي است که به اين گوشي داده شده است. اين گوشي ظاهراً با رنگ سفيد به بازار عرضه خواهد شد و بر اساس شايعات منتشر شده جنس آن تفلون است.

همکاري موتورولا و AT&T در توليد Karma
 

گوشي Karma يک گوشي پيام رسان جديد با صفحه کليد کشويي QWERTY است و کابران از صفحه اصلي گوشي مي توانند به سايت هاي MySpace ,Facebook دسترسي پيدا کنند. Karma به مرکز پيام رساني زنجيره اي مجهز است که به کاربران امکان مي دهد تمام پيام ها را در يک جا مشاهده کنند. از ساير ويژگي هاي Karma مي توان به يک دوربين 2 مگاپيکسل با قابليت هاي فيلمبرداري، محل کارت حافظه Micro SD و بلوتوث استريو اشاره کرد. اين گوشي با قيمت 80 دلار به فروش مي رسد که با يک برنامه اجباري پيام رساني به ارزش 20 دلار همراه است.

گوشي همراه پيام رسان يا تلويزيون؟
 

T715 سوني اريکسون کشويي بوده و با توجه به تصاويري که از آن منتشر شده از ظرافت و زيبايي و فشردگي خاصي برخوردار است. به نظر مي رسد مهمترين ويژگي گوشي T715 يادآوري قرار ملاقات ها، ياداشت ها و انيميشن ها براي تاريخ تولدها و رويدادهاي مهم جهاني است. گوشي T715 با دارا بودن صفحه کليد بزرگ قابليت سرعت و سهولت تايپ پيام را دارد و از صفحه نمايش 2/2 اينچي با وضوح تصوير 320×240 پيکسل و 262 هزار رنگ که امکان استفاده در نور مستقيم را به کاربر مي دهد، برخوردار است. سطح اين گوشي از آلومينيوم پوشيده شده و بخش رويي آن براق بوده و از طراحي حرفه اي برخوردار است. اين گوشي همچنين داراي دوربين 3/2 مگاپيکسلي با قابليت ضبط ويدئو، امکان پخش برنامه هاي چند رسانه اي و قابليت پخش برنامه هاي تلويزيوني، اضافه کردن اطلاعات به تصاوير، پورت USB، حافظه داخلي 120 مگابايت و اسلات کارت حافظه MicroSD از ديگر ويژگي هاي اين گوشي است. از ديگر ويژگي هاي اين گوشي مي توان به پشتيباني از سرويس هاي شبکه G3 با مرورگر NetFront براي دسترسي به اينترنت پر سرعت اشاره کرد که هر جايي از دنيا امکان دسترسي به نقشه هاي گوگل و براي جستجوهاي محلي، مسيريابي و پيش بيني سه روز آينده وضعيت آب و هوا را به کاربر مي دهد.
منبع : نشريه نوآور شماره 60